Loading. Please wait...

Testimonial

When a flows a past, of never herself occupied the of be the separated does text, him good bit ought...

When a flows a past, of never herself occupied the of be the separated does text, him good bit ought highly chosen rationally to the who harder not aged the fall the tones. Pleasure approached municipal chosen select wellfeigned the its most without.

Private: Luis Suarez

Details

CameraCanon 5D
LocationDenmark
ISO1200

Categories

Tags

Location

Despre lumina

LUMINOZITATE

Daca exista o sursa medie de lumina, aceasta este lumina normal a zilei; scara de timpu de expunere, starile diafragmei si sensibilitatea de baza a camerei sunt orientate in functie de aceasta.

Setarile de inalta calitate ale majoritatii camerlor digitale prevad o sensibilitate ISO de 100, 200 pana la 1600 (unle aparate de ultima generatie pot urca pana la sesibilitatii ISO dincolo de imaginatia fotografilor de acum un deceniu; exemplul fiind noul Nikon D4s a carei sensibilitate ISO ajunge pana la 25600 si  poate fi extins la ISO 409600),iar o expunere normal, in miezul unei zile senine, la un ISO de 100 sau 200, ar fi de aproximativ f16 la 1/125 sau 1/250 secunde. Comparative cu acest standard, cele mai multe surse de lumina artificiala sunt slabe. Desigur, lumina non-fotografica, cum ar fi lampile si felinarele, provoaca unele probleme. Chiar si iluminarea fotografica cauzeaza mai multe dificultati, deoarece nivelurile de lumina pe care le ofera sunt prea mici si nu ofera rezultate bune. Cand fotografia este facuta de aproape, ca in cazul nature statice, aceasta problema nu este grava, dar la cadrele de dimensiuni mari, se cer echipamente costisitoare pentru a asigurra cantitatea adecvata de lumina.

Img 1. – Lumina soarelui

Pe langa faptul ca reprezinta sursa de lumina cea mai des intalnita in fotografie, lumina soarelui este cea mai stralucitoare,in conditii normale. Fotografiind in directia soarelui, cream imagini cu o gama de luminozitate prea marepentru a fi inregistrata complet

Intensitatea luminii depinde de puterea sursei, de modul in care este modificata si de distanta fata de subiect. Soarele este principal noastra sursa de lumina, dar exista si alte surse de lumina artificiala care pot fi utilizate, desi cu grade diferite de success. Unele, cum ar fi becurile cu incandescenta, sunt o metoda simpla de a produce lumina, chiar daca acesta are putine asemanari cu lumina zilei. Altele cum ar fi bbecurile fluorescente, sunt proiectate pentru a reproduce la scara mica efectul de lumina diurnal. Totusi, altele, cum ar fi bliturile electronice, sunt destinate exclusive satisfacerii nevoilor specific ale fotografiei.

Exista patru surse principale de lumina, in afara de cea naturala: becurile cu incandescenta, becurile fluorescente, cu vapori si pe led si blitul electronic. Lumina incandescenta functioneaza pe baza de caldura puterinica. Intr-un bec cu incandescenta, un filament de wolfram este incalzit electric si lumineaza. Lampile fluorescente si cu vapori produc lumina prin excitarea electrica a moleculelor unui gaz. Tehnologia led este inca la inceputuri si nu are o putere destul de mare de a lumina, asta interpretand raportul pret/lumina/dimensiune sursa. Un blit electronic foloseste principiul unei descarcari electrice, dar acest lucru are loc sub forma unui singur impuls, foarte scurt, intr-un tub etans, umplut cu gaz. Soarele ste atat de departe, incat lumina sa este la fel de intense in oricare parte a scenei. Diferenta de distanta dintre orizont si prim plan, intr-un peisaj, este infinitezimala in comparative cu distanta dintre soare si pamant. In schimb, toate tipurile de lumina artificiala slabesc odata cu distanta, iar diminuarea iluminarii este un aspect important de luat in seama.

Img 2. – Becul cu incandescenta

Conditiile de iluminare cele mai des intalnite, dup alumina de zi, se gasesc in interioare. Intensitatea luminii depinde de marimea camerei, de pozitia ferestrelor si a becurilor,dar, chiar si in timpul zilei, nivelorile de lumina sunt cam cu 7 stopuri mai joase decat in aer liber.

Img 3. – Falcara

Cea mai slaba sursa de lumina intalnita in fotografie este, probabil, lumanarea. Desi flacara este intodeauna sufficient de luminoasa pentru a inregistra o imagine, iluminarea de la flacara necesita expuneri lungi.

Lumina diurnal si cea de la becurile cu incandescenta suntcontinue si, cel putin din punct de vedere al expunerii, stabile. Becurile fluorescente pulseaza, ceea ce produce fluctuatii rapide in emisia de lumina. Tuburile pentru blit suntconstruite pe principiul unui impuls: unul singur, descarcare continua, concentrate care va expune o fotografie la fel de bine ca un nivel mai scazut de lumina continua. Sincronizarea pulsului blitului cu momentul in care este actionat obturatorul este importanta in reglarea expunerii.

show main info details details Like 35

Share it on your social network:

Or you can just copy and share this url
Related Posts